”som tror man är en duktig flicka, så e man inte d! ;pPPpPPPp”

Ungefär så här; Min chef skrev en mycket bra text i en fin bok. DN:s Ström Melin skrev om den texten.

Någon ”rolig” vänster ”satiriker” tyckte det var kul och lämpligt att skriva ett tämligen sexistiskt inlägg om Timbro och Neo för det är ju typ samma sak tycker vänstern. Om kvinnor och kvinnors utseende och kompetens.Vilket kön och vilket utseende människor som jobbar på Timbro och Neo har tycker jag inte är så jätterelevant. Men det tycker tydligen personen bakom detta blogginlägg. Personen bakom updaterade även med att raljera vidare kring att folk reagerar på twitter och att detta därför ”är en öm tå”. Nu spännande, öm tå hur då? Vad är det vi som skrivit om detta skulle bli så kränkta över tänker Badlands? Kanske de facto att någon alls tycker det är kul och lämpligt att raljera över kvinnors, just våra, utseende och åldrar?

Jag är inte det dugg kränkt om nu någon tror det, utan noterar bara vad som faktiskt görs här. Raljeras över kvinnors utseende. I ett fall där det inte alls är relevant.

Kära Badlands Hyena.

Jag uppfattas ibland som ”snygg tjej” ibland inte. Det sitter så att säga i betraktarens öga. Det är ju kul om nu du och andra tycker det men det är inte relevant just för det här ämnet. Det stora problemet här är inte att du kände dig nödgad att ta upp utseendet på de som arbetar på två olika arbetsplatser som råkar vara av samma kön, utan raljerande över vårt beteende. Tydligen har du en väldigt fast bild av vad en duktig högerflicka är. Som att vi heter ”Alexandra Gyllenbåge-Kaprifol” och är allmänt dryga snofsiga duktiga flickor.

Du känner inte mig, Lena eller Paulina så de där rant:andet kommer kanske lite så att säga ur luften. Jag vet inte vad du lägger i benämningen ”duktig flicka” men jag tycker i alla fall inte att man behöver dra upp ålder och utseende. Inte heller tror jag på att göra personlighetsanalys av personer man inte känner.

Japp, vi är ett gäng grymma, ”duktiga”, snygga, roliga, smarta och nördiga kvinnor som arbetar på dessa två arbetsplatser. Lev med det. puss.

.

PS. rubriken kommer alltså från ett citat från en av mina kompisar när hon kommenterade i frågan, en av de människor som benämns som ”duktig högerflicka”. Att mina vänner omedelbart skämtade sönder detta visar bara på hur jäkla bra och häftiga de är.  DS

Kommentera

