Investerat!

Nu har jag investerat i humanioradagarnas fond för humanistiska företag. Eftersom jag älskar humaniora, kultur och bildning över allt på denna jord (utom människor förstås)

Plix nu, jag vill så gärna jobba med på sånt här, så snälla humanioradagarna och projekt Athena, använd pengar och engagemang väl och inte bara för att underblåsa en särskild världsbild? Plix, inget mer svarande på skogstokiga vänstergrupper och inget mer trött bashande på vad folk tror är SN rapporten (eftersom de gick efter en anställd som klantade sig i sina uttalanden istället för att faktiskt LÄSA rapporten själva)

Kan vi enas om att det här inte är helt rätt attityd att ha om man ska syssla med ett bildningsämne (grät lite inombords då jag läste detta, men jag förbehåller mig fortfarande för att skribenten egentligen menar att vara ironisk och skoja. Jag är dålig på att bedöma sådant)

Humanioradagarna puss I love U kan vi gå tillbaka till bildningsidealet nu? För ärligt talat, först den där krönikan ovan, i en studenttidning, och sedan Detta. FÖRFALLET

Vill nu ligga under ett täcke i fosterställning som ett preformancekonstverk över dumhetens utbredning och universitetets förfall. Initiativ som Humanioradagarna är mitt lila ljus av hopp i mörker. Tack o godnatt

Kommentera

