mer inlägg kring djurskydd

Stressad, upptagen och runtflängande håller jag på att ta igen allt som blev över i och med USA, är på god väg! En liten stund på tåget till Uppsala kunde jag dock inte hålla mig från att ta mig tid att skriva en argsint reaktion på den nya lagförslaget om utökat djurskydd. Vissa saker i förslaget är bra men andra är stendumma. Så jag skriv ihop en debattare på ämnet och tyckte ärligt talat att den var ganska bra. Det tyckte tydligen svenskan också för de ville ta in den.  Yay!

Trevligt med uppmuntran så här när man jobbar häcken av sig med alla små projekt här i livet. Och som ni också ser så är jag fortfarande inne på spåret att  bygga ”mediaimage” (detta vidriga ord) av mig själv som magica de hex. Eller som någon sa en gång; ”Du kanske borde bli lite mer, eh, snäll i det du skriver?Lite mindre arg och lite mer tjejig och söt? ” Nähähädu, här ska inte mjuknas någonting. På med riktigt impopulära åsikter bara. Eller som min lärare i journalistik sa; Tja, du tar ju många åsikter som ingen annan har, så du lär ju ha ensamrätt på dem iallafall. Yess sir.

Jag vill verkligen skriva en längre text kring detta och i detalj såga varför jag tycker det nya lagförslaget har många brister, men får återkomma. Måste sortera klart garderoberna och borra lite mer hål i väggen först. Tjipp.

5 thoughts on “mer inlägg kring djurskydd

  1. hittade hit från SvD, vettigaste ja läst på ett tag
    visste de fanns nån bra anledning att läsa tidningar på nätet

    kan tänka mig att de inte e nått som gör dig särskilt populär dock

Kommentera

