Men va fan…

Asså seriöst, Vilks är inte min favorit heller men va är det här för dumheter? Det stör mig otroligt att det hände vid vårt fina universitet, var uppgift är att öka förståelse och dialog, respekt för varandras åsikter. Jag hoppas inte de här idioterna var studenter, det skulle kännas rätt trist. Om man inte klarar av att någon har en annan åsikt än en själv, och man inte klarar av att se en film/bild på två män tillsammans, då är man uppenbarligen grymt omogen och enkelspårig som person. Fuck of.

Lägg ner!

Update dagen efter:

Jag vill erkänna en sak, och det är att jag måste ge delvis Gudmundson mer rätt än vad jag gjort tidigare i den här frågan. jag trodde ärligt talat inte att islamister i Sverige vågade någonsin höras eller märkas på riktigt. Att de fungerade ungefär som nazzarna på nätet som låter väldigt mycket men aldrig någonsin skulle säga det till dig i verkligheten. För ärligt talat så har jag alltid tyckt det var lite fånigt med skribenter som gnäller över att de fått hot via nätet, som om vi inte alla får det liksom. Som om jag inte får säkert ett i månaden från någon nsf:are som gärna brer på om negerälskare och hora och man ska skjutas och så vidare och så vidare. Som jag i regel skrattar åt lite och slänger, eftersom jag vet att bakom denna radikala vit maktare döljer sig en överviktig snubbe i borås som är väldigt ensam på dagarna.

Jag trodde faktiskt att en majoritet av islamisterna fungerade likadant, mycket ljud och lite verkstad. Men nu i och med attacken på Vilks och den här ledaren av Gudmundson så tar jag tillbaka den illusionen. Tydligen har vi här att göra med en grupp som inte drar sig för att gå till angrepp fysiskt och bruka våld mot både samhället och sina medmänniskor. Det är för jävligt och det är totalt oacceptabelt. Det verkar som vi har att göra med en grupp i stil med vit – makt grupper och kristen höger i USA som inte tvekar inför att skjuta abortläkare och poliser och spränga byggnader. Jag trodde inte vi var där ännu och det är skrämmande.

Man ska vara kritisk till mediarapportering, exempelvis i fallet med South Park avsnittet så tror jag fortfarande att det är en höna av en fjäder. En liten islamist sida publicerade plikttroget en liten fatwa över avsnittet och media plockar upp det, skriker ut det, Tv4 ställer in avsnittet och det blir ett jälva hallå. Jag hörde inte en enda muslim uttala sig om det som om de faktiskt brydde sig. Snarare var det media som ville sälja lite lösnummer på ytterligare ”muslimeryttrandefrihetochhot” temat.

Men, händelser igår och ytterligare händelser som Gudmundson berättar om visar att det inte bara är tomma ord. Att det också finns en grupp arga unga män som är beredda att ta till handling. Och som Ian Koehl skriver i sin utmärka artikel på Newsmill idag; De som kommer drabbas värst är alla vanliga fredliga muslimer som kommer till Sverige just för att de vill till ett fredligt demokratiskt samhälle. De kommer drabbas genom ökad islamofobi som legitimeras genom idiot – islamisternas våldshandlingar.

Vi måste gemensamt markera mot det här ruttna beteendet. Nästa gång det ska vara någon typ av panelsamtal, debatt eller föreläsning om ett ämne som kan vara kontroversiellt så går vi dit allihopa och så säger vi gemensamt ifrån till alla antidemokratiska krafter närvarnade, oavsett vilken ursäkt de har.

2 thoughts on “Men va fan…

  1. Nja. tittar man på filmen så är det nog inga studentar av teoretisk fysik precis.

    Föreläsningen måste hållas igen. Det är nödvändigt att visa att det inte är de som skriker högst som bestämmer. Fotografera och registrera alla islamisterna.

Kommentera

