Hjälp mig med min könsidentitet Elise!

Jag är totalt förvirrad, Elise Claeson säger att ”vi kvinnor” måste sluta bli ”som män” och sluta ha männen som förebilder och inte vara en pojkflicka utan bör vara mer flickflicka.

Det är lite jobbigt det här, för Elise listar en massa saker som gör en ”pojkflicka”, hon umgås mest med män, check, vill vara en i grabbgänget, check, har pappa som sin förebild och är stolt över att vara pappas flicka, check. Men sen har vi ju en massa andra omständigheter, Elise listar inte dessa, och nu står jag inför total förvirring huruvida jag är en pojkflicka eller en flickflika.

Jag gillar mode, modellar och bär gärna kjol och högklackat. Flickflicka? Jag umgås helst med killar och tycker överlag att jag förstår män bättre, dessutom gillar jag actionfilm. Pojkflicka? Jag älskar att laga mat, baka och stämmer väl överens in på epitetet från den gamla Yrol sketchen, ”kåt glad och tacksam” Flickflicka? Jag är skitdålig på att dricka alkohol och gråter jättelätt, Flickflicka? Men jag avskyr fjollighet och är inte rädd för några djur, insekter eller skogen. Pojkflicka?

Ni förstår min förvirring. Jag behöver Elise Claeson för att reda ut om jag är mest flick eller mest pojk – flicka. Detta är ju givetvis mycket viktigt för att jag ska ha rätt sorts könstillhörighet. Dock så föreslår jag en viss komplettering till Elises modell, vad sägas om en människoflicka kanske? och En människopojke? Anyone?

2 thoughts on “Hjälp mig med min könsidentitet Elise!

  1. Att läsa krigslitteratur kan knappast höra till flickflickiga? heller inte att leka krig med pojkar. Nej jag tror bestämt att jag är en pojke…som dock tycker om att sminka sig.

  2. Vikken kul artikel. Länkade via Newsmill.

    Du har ju redan ett odiskutabelt kön , så där finns din könsförutsättning.
    Hur du sedan ser tänker eller tycker har ju int med ditt kön att göra , utan vem du är som individ.
    Fortsätt att odla din personlighet.

    mvh
    Per Hagman

Kommentera

