och priset för världens sämsta porrundersökning går till….

Jag är fullt medveten om att dissa tidningar som Glamour är att sparka på den som ligger. Men jag är lite elak av mig och kan således inte låta bli.

Jag hamnade på glamours mode blogg då jag surfade runt efter vårtrender då en ”Porr undersökning” väckte mitt  intresse. Glamour vill alltså undersöka vad deras läsare anser om porr. Undersökningen hittar ni HÄR men eftersom risken finns att länken kommer försvinna så har jag sparat de bästa frågorna via en sk. print screen.

Eller vad sägs om dessa?;

Kolla alternativen! Avtänd, äcklad, och jag bryr mig inte. Det faktum att man själv kanske gillar det eller kollar på porr tillsammans för inspiration eller bara extra krydda finns inte ens som alternativ.

Nej men lilla gumman.. känner du dig ”pressad” (härligt offer – ordval) att tillfredsställa honom så?

1. Jag kan tillfredsställa min man lika bra som någon annan p rulle. Im awesome.

2. Det kanske är han som måste tillfredsställa mig? (tänk OH MY GOOOODD, p rulle, tio på rad orgasmer genom oralsex) men betänk även möjligheten att han måste tillfredsställa mig genom att låta mig göra som tjejerna på filmen gör? Eller utgår glamour ifrån att en tjej inte kan bli tillfredsställd av att tex. ge oralsex?

De sista frågorna kollar om mna möjligtvis själv ”har någon gång sett porr på nätet?” Varför börjar man inte med den istället? Känns väl logiskt eller?

.

Det som stör mig med sånt här, det är att man explicit utgår ifrån att porr är till för män, tjejer gillar det inte och blir inte tillfredsställda av det. Hela undersökningen handlar liksom om pojkvännens porr vanor snarare än ens egna. Vidare strålar hela undersökningen av ”men stackars lilla gumman, känns det äckligt och pressande och avtändande när din pojkvän gör äckliga porr saker?” Kvinnors sexuallitet är alltså aldrig per definition äcklig, porrig eller krävande. Alltid fin, mjuk och snuttelul.

Och så är tjejtidningar förvånade över att vi har en knäpp inställning till våra egna begär, kroppar och kåthet? Klart man skäms för sina fantasier när hela ens omgivning signalerar att man borde det för det är snuskimusk.

Sån här moralism vinner ingen på, varför fattar de inte det? Tråkigare sexliv för alla med sånna här pekpinnar överallt. Humpf.

2 thoughts on “och priset för världens sämsta porrundersökning går till….

  1. You hunt them down, girl… *asgarv*

    Håller helt med dig. Visst är det sunkigt att kvinnors sexualitet alltid skall vara ”fin” medan mäns alltid skall vara ”ful”? Det enda det gör är ju att ge alla inblandade skuldkänslor, hämningar och komplex! Kan inte folk bara få vara kåta ihop utan ett ”facit” för hur det får ta sig uttryck?

    Intressant också hur det brukar förutsättas att det primärt är män som vill begränsa kvinnors sexualitet, i ett försök att behålla ”könsmakten”. Samtidigt är just den här inställningen inte helt ovanlig hos diverse ”tjejtidningar”, som det verkar. Undrar vad oddsen är för att Glamour har en kvinnlig chefredaktör, att artikeln skrevs av en tjej osv… Money back?

  2. Kul, jag kom in på porrundersökningen på precis samma sätt som du, och den fångade även mitt intresse. Det första jag tänkte när jag läste den var att det kändes som att frågorna var skapade för att leda en till att svara att porr är vidrigt och att man blir äcklad av sina pojkvänners eventuella porrvanor.

    Vad glad jag blev när jag såg den översta kommentaren (din) som speglade precis vad jag tyckte!
    Är själv väldigt trött på att man pratar om porr som något enhetligt, skapat endast för att tillfredställa män (och förnedra kvinnor på mesta möjliga sätt), när det inom porren finns allt möjligt som kan tillfredställa de flesta olika sexualiteter och smaker. Antiporrdebatten handlar enligt min åsikt egentligen inte alls lika mycket om kvinnoförtryck som om moraliska åsikter kring sex och andra människors (äckliga?) sexuella preferenser man själv inte delar.

    Hur som helst, heja!

Kommentera

