segis med minus lästips

idag och igår har varit ett två dagars jullov, och således seg i uppdatering. Men det kommer i morgon. Nu när jag ändå har er på tråden skulle jag faktiskt vilja ge ett minus – lästips för dagen. Vad ni än gör, läs INTE Newsmills debatt om ”genusleksaker” den är dum dum dum från början till slut. På allvar. Läs allra helst särskilt inte Pär Ströms artikel.

Killen är ju ett geni. ”Flickor vill leka med rosa dockor och pojkar med svarta vapen för att de är biologiskt olika.” Kan någon bioligist förklara följande för mig; hur kan vi vara genetiskt kodade på föremål som existerat i ca femtio år? Please please förklara. I så fall är det de absolut snabbaste fallet av evolution jag någonsin hört talas om. Ömaizing.

Biologi kan möjligtvis förklara sådant som vissa kvinnors bättre förståelse för känslor och relationer. Känslor och relationer är inte samma sak som en rosa docka. Ingen är biologiskt kodad på en rosa docka. ÅÅHHHH vad jag tycker det är jobbigt när folk är dummare än jag ibland.

Lämna en kommentar