Djursex

Som utlovat:

Alltså, expressen har haft en liten privatkampanj senaste tiden som jag tagit del av via mitt snattande av kvarlämnade tidningar på tåg som jag alltid läser i mitt pendlande. De har uppmärksamat att Sverige inte har en lag mot tidelag, utan att det enbart faller under djurskyddslagen. Folkstorm. Expressen publicerar bilder på söta djur och stora rubriker med ordval som ”Våldtäckt”, ”övergrepp” och liknande. Över 90% av läsarna röstar för en ny lagstitning och jordbruksministern kallas smaklös, grym och liknande för att han i ett tidigare utalande sagt att djur med stor sannolikhet inte lider av sex.

Och ja, jag är en av de få procent som skulle rösta nej. För så här är det; Sverige har en lag om djurskydd. Den täcker allt möjligt, som box storlek för hästar, regler mot vanvård, förbud mot tillväxthormon och att binda upp grisar (som är tillåtet i hela resten av norden och europa.) Djurskyddslagen är till för att förhindra att djur lider fysisk skada. Om ett djur lider fysisk skada vid en sexuell handling, så går det udner djurskyddslagen. Om den inte gör det är det inte förbjudet.

 

Vi har inte lagstiftning mot någon sexuell läggning i sverige, läggningar som går ut på att skada andra, som pedofili, är självkalrt förbjudna att utöva, men inte att bara vara. En ny lag skulle förmodligen inte innebära att det skulle vara förbjudet att bara gilla tidelag utan att utöva det.

 

Jag undrar två saker; Varför i helvete skulle vi lagstifta om en princip om förbud mot att ha sex med djur men inte äta dem? Hur i helvete kan ett djur lida mer av sex än att man slaktar och äter det? Jag tror inte att alla de som röstade där är vegitarianer.  

Hur legitimerar man ett princip förbudmot djursex, med vilken anledning? Om djuren inte upplever smärta, varför förbud?

 

Djursex är fett äckligt, tycker jag, som defenitivt inte går i gång på Rosa eller snuffe.  Jag går i gång på snygga människor, män mest. Men jag tycker bajs sex är fett äckligt också. Jag vill inte princip förbjuda det. Det är mellan två människor, som kan ge samtycke säger någon, men här är en hård nyhet för alla er husdjursägare där ute.

Djur behöver inte ge samtycka, för djur bryr sig inte. Ett djur kan inte bli våldtaget. Ett djur har nämligen ingen självuppfattning. För att kunna bli ”kränkt” så måste man i huvudtaget veta att man existerar. Djur vet inte det. Ställ ett djur framför en spegel och den tror att det är ett annat djur. Djur drivs till största delen av insitnkter.

 

Jag älskar djur! Jag har jobbat med djur hela mitt liv och mina husdjur är mina bäbisar. Men jag vet att de är djur. Jag vet att deras kärlek till mig består av att jag är en flockmedlem och därför håller vi ihop. Jag är högst medveten om att mina djur antagligen inte skulle ha något emot att äta mig om jag legat hemma och dött. För djur fattar inte att jag är jag. Djur har personligheter men det ska inte mistas för personer. Mina hundar äter bajs, de sätter på varandra hela tiden och de tror att jag också är en hund. Djur är inte smarta! Djur är djur.

 

De männiksor som blir upprörda av att folk sexuellt använder lilla snuffe som hjälpmedle för sin sexuella njutning har gått på väst myten om de mänsklifierade djuren. Disney har vi att tacka för det. Vi tror att bambi tänker som bambi på tv, det gör inte bambi. Bambis tankar går ugefär ut på; Äta, knulla, skita, sova, äta igen. Kom igen, det är äckligt, men det finns väl fan viktigare saker att lägga energi på??

 

Ska vi ha en lagstiftning som tror att djur kan bli kränkta och våldtagna, då måste vi börja utreda andra saker också. För vad är skillnaden på om en kille sätter på en kossa (vilket är ungefär som att vifta med en penna i en grotta) och när jag ultraljudar en kossa hemma på gården? Då kör jag in hela armen, upp till armbågen in i kossans f**a med en ultraljuds appartat. Vet ni vad kossan gör? Äter hö och glor in i väggen. Så mycket bryr hon sig. Om vi ska förbjuda djursex, vad ska räknas? Petting? Då måste vi ju i så fall förbjuda alla typ av insamination och ultraljuds undersökningar för de faller under den kategorin. Ska vi förbjuda djuren att sätta på varnadra? De gör de lite hela tiden, honor som hanar, tjohopp! (de som påstår att homo och bisexuallitet är onaturligt har aldrig varit på en gård) Och åter igen, varför i helvete ska vi förnjuda djursex, men inte avlivning och slakt? Det drar vårt gullande med våra husdjur i konstrast med de djur vi äter in till sitt absoluta absurdum.

 

Djur kan inte bli våldtagna, djur kan inte bli kränkta, djur kan känna rädsla och fysisk smärta och upplever de onödig smärta så faller det under den lagstiftning som gäller, djurskyddslagen. Om de inte gör det om det handlar om djursex som bara är sex, då bryr sig djuren faktiskt inte. De kanske på sin höjd njuter lite av det själva. Djur har inga uppfattningar om kultur. Vi har. Djur kan ställa sig och skita på mattan och jucka på husses ben för de har bara instinkter och inga uppfattningar om att vissa beteenden är smutsiga. Det är vi genom våra kulturer som har det.

 

Snälla Eskil, fall inte för kvällstidningsläsande miljöpartister som inte jobbar med djur på rikitgt, som inte vet hur djur fungerar och som blandar ihop känslor med lagstiftning och fakta. Ingen ny lag mot tidelag!

6 thoughts on “Djursex

  1. Sex med djur skadar visst djuret, det fattar ju alla friska manniskor ! Du far nog tanka om ordentligt i saken. Att slakta och ata upp ett djur ar for att stilla sin hunger, kunde man saga. Man slaktar sa bra och hygieniskt det bara gar.
    Men att stilla sitt sexbegar genom att anvanda sej av ett djur ar inte, liksom mesta dels runt om i varlden, acceptabelt i Sverige nu mera. Eller tycker du att det ar OK med djursex bara man gor det sa hygieniskt och bra som mojligt???? Skaffa dej utbildning sa att du kan forsorja dej & kopa dina dina egna tidskrifter. Det har ju gatt nagra ar sedan du skrev detta korkade inlagg sa det kanske har ramlat pa plats for dej nu.

    • Om du börjar med att försöka att objektivt bedöma skillnad på tonläge, personangrepp och mognad i mitt respektive ditt inlägg… när du kan diskutera som en vuxen är du välkommen att återkomma.

  2. Tack Hanna Marie! Att någon vågar argumentera för sans och förstånd när flocken kräver moraliska lagar. Det är ett sluttande plan när vi börjar lagstifta mot saker vi ogillar. Lagskydd finns redan för djurens väl, det räcker.
    Annars är det spännande att se alla gränsdragningsproblem rättsväsendet ska lägga pengar på. Karo slickade matte på halsen och hon verkade gilla det…böter?

Kommentera

